Υπηρεσίες
Χρηστικές Πληροφορίες
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΔΕΠΥ)-και μελέτης |
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ο χώρος μελέτης αναφέρεται στο πού γίνεται η εργασία στο σπίτι. Διαπραγματευτείτε το με το παιδί σας. Θα πρέπει να υπάρχουν ελάχιστες πηγές διάσπασης προσοχής (πχ. τηλεόραση, αδέρφια, παιχνίδια ). Παρόλα αυτά το παιδί σας θα πρέπει να βρίσκεται κάπου, που να μπορείτε να προσφέρετε την απαραίτητη «εποπτεία», όπως το να είστε σε θέση να εφαρμόσετε χρονικά όρια και να κάνετε «αιφνιδιαστικούς», τυχαίους ελέγχους. Για παράδειγμα, η κρεβατοκάμαρα μπορεί να είναι σχετικά ελεύθερη πηγών διάσπασης αλλά ίσως δεν βρίσκεται αρκετά κοντά σε εσάς, ώστε να προσφέρετε την απαραίτητη βοήθεια.
Η δόμηση είναι απολύτως απαραίτητη όταν δουλεύει κανείς με ένα παιδί με ΔΕΠΥ. Φτιάξτε ένα πρόγραμμα εργασίας για το σπίτι και τηρείστε το. Αυτός είναι ο πρώτος στόχος του πότε της εργασίας για το σπίτι. Προσπαθήστε να ξεκινάτε τη μελέτη την ίδια ώρα κάθε μέρα. Υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του. Καταρχήν, αν το παιδί σας παίρνει κάποιο ταχείας δράσης φάρμακο (όπως το Ritalin) μετά το σχολείο, ίσως είναι προτιμότερο να περιμένετε 30 λεπτά πριν ξεκινήσετε την εργασία για το σπίτι. Σκεφτείτε το πότε μπορεί το παιδί σας να προσέχει καλύτερα, μετά το σχολείο, γιατί συνήθως αυτό διαφέρει από παιδί σε παιδί.
Καθιερώστε λογικά χρονικά όρια για την εργασία στο σπίτι και μην επιτρέπετε υπέρβαση αυτών των ορίων. Η χρήση χρονικών ορίων μπορεί αρχικά να φαντάζει περίεργο σε πολλούς γονείς, οι οποίοι ανησυχούν μήπως το παιδί τους «μένει πίσω». Σύμφωνα με την εμπειρία μας πολλά παιδιά αρχικά φαίνονται να μένουν λίγο πίσω, όταν καθιερώνονται τα χρονικά όρια. Αλλά η ανταμοιβή είναι συνήθως εξαιρετική! Θα μάθετε να βάζετε στόχους ώστε να ενισχύετε το παιδί σας για ολοένα και αυξανόμενη παραγωγικότητα. Καθώς εξασκείστε στον καθορισμό χρονικών ορίων, θα εξοικειωθείτε σταδιακά με αυτή τη στρατηγική. Τα περισσότερα παιδιά με ΔΕΠΥ, τα οποία διαβάζουν μέσα σε κάποια διαμορφωμένα χρονικά όρια θα γίνουν πιο παραγωγικά, παρόλο που θα ξοδεύουν σταδιακά λιγότερο χρόνο σε εργασίες για το σπίτι.
Αυτό θα πρέπει να συμφωνηθεί εξαρχής. Μόνο ένα ή δυο λεπτά! Συστήνουμε ένα ευχάριστο διάλειμμα κινητικό, όπως πηδηματάκια πάνω-κάτω. Ειδάλλως, ο χρόνος διαλείμματος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να πάει το παιδί τουαλέτα ή να πιει νερό.
Θα πρέπει να ρυθμίσετε το χρονόμετρο μέχρι το διάλλειμα. Για κάποια παιδιά θα πρέπει να κρύψετε το χρονόμετρο για να μην τα διασπά.
Σιγουρευτείτε ότι υπάρχει ένα κουτί/κασετίνα/θήκη εργασίας για το σπίτι σε καλή κατάσταση. Αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει τα ακόλουθα, εφόσον είναι κατάλληλα για τις ανάγκες και το επίπεδο του παιδιού σας (εσείς ή το παιδί μπορείτε να προσθέσετε και άλλα αντικείμενα) :
Ξύστρα Στυλό (εφόσον είναι κατάλληλο)
Ψαλίδι Γόμα Κομπιουτεράκι Χρονόμετρο Κολλητική ταινία
7.Ο δάσκαλος μου είπε ότι δεν έχουμε εργασίες σήμερα! Πώς μπορείτε να είστε σίγουροι για το τι εργασίες πρέπει να ολοκληρώσει το παιδί σας; Αυτό είναι το κομμάτι – «τι;» της εργασίας για το σπίτι. Για τους περισσότερους μαθητές με ΔΕΠΥ είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί ένα τετράδιο καθηκόντων μελέτης για το σπίτι. Κάνετε αυτό το τετράδιο μέρος της καθημερινής ρουτίνας . Για παράδειγμα, ένας κανόνας μπορεί να είναι ότι το παιδί, σας δείχνει το τετράδιο καθηκόντων, με το που περνάει το κατώφλι της πόρτας και σας χαιρετά. Το τετράδιο καθηκόντων ιδανικά θα πρέπει να είναι υπογεγραμμένο από το δάσκαλο, και στις ανάλογες περιπτώσεις να έχει γραμμένο «όχι εργασία» και υπογραφή του δασκάλου. Όταν το τετράδιο καθηκόντων συμπληρωθεί δώστε τον πρώτο σας έπαινο! Αν όχι, έχετε έτοιμο ένα εφεδρικό σχέδιο. Το παιδί σας θα πρέπει, επίσης, να έχει τους αριθμούς τηλεφώνου τριών τουλάχιστον συμμαθητών του. Το «τι» της εργασίας για το σπίτι αναφέρεται , επίσης, στο να φέρνει το παιδί πίσω στο σπίτι τα βιβλία, που είναι απαραίτητα για τις εργασίες του.
Κάποιες φορές το παιδί σας θα χρειάζεται τη βοήθειά σας για την κατανόηση των εργασιών που έχει για το σπίτι.
Αναρτήστε τους βασικούς κανόνες για τη ρουτίνα της μελέτης κάπου ευδιάκριτα. Η ρουτίνα θα πρέπει να περιλαμβάνει κάθε τομέα από τους παραπάνω, όπως πότε θα πρέπει να ξεκινάει η μελέτη και πότε να ολοκληρώνεται. Δημιουργείστε ένα παιχνίδι κατασκευής μιας ξεκάθαρης και κατανοητής αφίσας της ρουτίνας. Χρησιμοποιήστε ένα πίνακα ανακοινώσεων ή χαρτόνι. Να αλλάζετε την εμφάνιση της αφίσας ανά τακτά διαστήματα.
Ακολουθήστε πιστά τη ρουτίνα της μελέτης στο σπίτι σε συστηματική βάση και σύντομα θα συνειδητοποιήσετε ότι ξοδεύετε πολύ λιγότερη ενέργεια για τη μελέτη.
|
Newsletter
Οδηγός Ενημέρωσης
- COVID-19
- Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
- Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)
- Μαθησιακές Δυσκολίες- Δυσλεξία
- Ψυχοκοινωνικά Προβλήματα (Διαζύγιο- Πένθος)
- Διαταραχές Λόγου
- Τραυλισμός
- Αναπτυξιακά Ορόσημα Σχολικής Ηλικίας
- Αναπτυξιακά Ορόσημα Προσχολικής Ηλικίας
- Αναπτυξιακά Ορόσημα Νηπιακής Ηλικίας
- Αναπτυξιακά Ορόσημα Βρεφικής Ηλικίας
- Διαταραχές Σίτισης - Προσέγγιση SOS