Υπηρεσίες
Χρηστικές Πληροφορίες
Τραυλισμός |
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ
• Πρέπει να δίνει χρόνο, όσος και αν είναι αυτός, προκειμένου το παιδί να ολοκληρώσει τη φράση του και την εξιστόρησή του, χωρίς να το διακόπτει ή να το συμπληρώνει και χωρίς να του ζητάει να το ξαναπεί καλύτερα.
• Πρέπει η ταχύτητα και ο ρυθμός ομιλίας του γονιού να μειωθεί σε ένα μέτριο και ήρεμο ρυθμό, κάνοντας χρήση απλών προτάσεων με απλό λεξιλόγιο, με ενδιάμεσες παύσεις και χωρίς να περιπλέκεται το νόημα της συζήτησης και όχι να ζητάνε από το παιδί να μιλάει αργά.
• Πρέπει σε στιγμές όπου το παιδί εμφανίζει περισσότερα συμπτώματα να μειώνουν το αριθμό των ερωτήσεων που θα του κάνουν αποφεύγοντας ανοιχτού τύπου ερωτήσεις ( π.χ. πες μου πως τα πέρασες σήμερα στο σχολείο;) και να κάνουν πιο κλειστού τύπου ερωτήσεις όπου η απάντηση να είναι λιγότερο γλωσσικά απαιτητική ή απλά να σχολιάζουν τα λεγόμενα του παιδιού χωρίς να το επιβαρύνουν με επιπλέον ερωτήσεις. • Πρέπει να φροντίζουν να υπάρχουν όσο το δυνατόν λιγότερα διασπαστικά ερεθίσματα στο γύρω περιβάλλον ( π.χ. μουσική, τηλεόραση, άλλα αδέλφια να παίζουν) όταν το παιδί προσπαθεί να αφηγηθεί κάτι. • Πρέπει να μη δείχνουν τη αγωνία τους ή την αμηχανία τους ή την ενόχλησή τους λεκτικά και μη λεκτικά στο παιδί, την ώρα που μιλάει. Απεναντίας πρέπει να το αντιμετωπίζουν σα να μην ακούνε κάτι περίεργο ή διαφορετικό.
|
Newsletter
Οδηγός Ενημέρωσης
- COVID-19
- Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
- Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)
- Μαθησιακές Δυσκολίες- Δυσλεξία
- Ψυχοκοινωνικά Προβλήματα (Διαζύγιο- Πένθος)
- Διαταραχές Λόγου
- Τραυλισμός
- Αναπτυξιακά Ορόσημα Σχολικής Ηλικίας
- Αναπτυξιακά Ορόσημα Προσχολικής Ηλικίας
- Αναπτυξιακά Ορόσημα Νηπιακής Ηλικίας
- Αναπτυξιακά Ορόσημα Βρεφικής Ηλικίας
- Διαταραχές Σίτισης - Προσέγγιση SOS